Podczas lekcji wychowawczych, w oparciu o projekt z ramienia Uniwersytetu Dzieci pt. „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?” uczniowie klasy 4b od września 2024 pracowali zespołowo, poszukiwali kreatywnych rozwiązań, a także starali się rozpoznawać, co czują inni. Dzięki temu wzmocnili umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, empatię i świadomość własnych emocji.
Zajęcia były podzielone na dwa etapy:
1) Lekcje na rozgrzewkę – scenariusze miały na celu zintegrować klasę, rozwinąć myślenie i umiejętność koncentracji uwagi. Tematyka obejmowała takie zagadnienia jak:
Jak mogę kierować swoją uwagą?
Jak trenować myślenie?
Jak nie bać się tego, co nowe?
Co zrobić, by poznać się bliżej?
2) Lekcje tematyczne – scenariusze obejmowały takie zagadnienia jak:
Jak ludzie przeżywają emocje?
Jak wydobywa się emocje?
Jak ukryć emocje w filiżance?
Kto w rodzinie jest najważniejszy?
Czym ludzie różnią się między sobą?
Ile pomysłów mieści się w głowie?
Całość projektu byla objeta patronatem Ministra Edukacji. Na jego zakończenie klasa wraz z wychowawczynią otrzymała dyplom ukończenia oraz list adresowany do Dyrektora Szkoły.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub FRSE. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.