Dwudniowa wycieczka klasy 7b z plecakami pełnymi tylko najpotrzebniejszych rzeczy stała się nie tylko wyprawą przez przestrzeń – od Gdyni przez port i stocznię, aż do Gdańska – ale też podróżą w czasie, pełną refleksji, odkryć i nauki poza szkolną ławką.
Plan naszej wycieczki wyglądał tak:
Dzień 1 – Gdynia
Pomnik Wysiedlonych, plaża – rozmowy o przymusowym opuszczaniu domu i otwartości na świat
Muzeum Emigracji – ślady polskich migracji, osobiste historie i globalne konteksty
Spacer nieopodal stacji SKM Gdynia Strzyża, murale „Kobiety wolności” – rozmowa o równości i docenianiu
Spektakl „1989” – w reż. K. Szyngiery, wystawiany w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim.
Dzień 2 – Gdańsk
Pomnik – Drogi do wolności
Europejskie Centrum Solidarności – opowieść o odwadze, prawach człowieka i sile wspólnoty
Stocznia Gdańska – historia pracy, walki i przemian
Pomnik Poległych Stoczniowców
„Kindertransport – odjazd” – jedna z kilku rzeźb Franka Meislera i Arie Ovadii rozsianych po Europie
Starówka – historia zapisana w kamieniu, bruku i fasadach kamienic
Migracja, wielokulturowość, solidarność – to tematy, które uczniowie i uczennice poznawali poprzez miejsce, rozmowę, obserwację i doświadczanie.
Teraz chcą się tym z Wami podzielić!
Już od dziś na naszym Facebooku będziemy publikować prezentacje uczniów z różnych punktów tej wyjątkowej trasy.
Każda z nich to inna perspektywa, inne spojrzenie i osobista opowieść o tym, co zobaczyli, usłyszeli i przeżyli.
Śledźcie nas – co kilka dni nowa porcja zdjęć, historii i refleksji z podróży, która uczy inaczej.
Działanie w ramach projektu Erasmus+NaszaEuropa.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub FRSE. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.